کد خبر: ۱۹۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
رئیس جمعیت هلال احمر جزئیات عملیات‌های امدادی روزهای گذشته در شهرهای جنوبی درگیر سیل، آبگرفتگی و دیگر حوادث جوی را تشریح کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان بیشترین درگیری‌های جوی را داشتند.

به گفته او، در استان فارس ۱۶ شهر درگیر شرایط جوی شدند و ۲ نفر از هموطنان در شهرهای لامرد و داراب فوت شدند.

کولیوند افزود: در شهرستان‌های قلعه‌گنج، رودبار جنوبی، منوجان، سیرجان و کهنوج استان کرمان به علت بارندگی شدید و وقوع سیل امدادرسانی‌های لازم به هموطنان انجام و شهر جیرفت به عنوان پشتیبان این شهرها تعیین شد.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، در منطقه پارسیان استان هرمزگان به دلیل آبگرفتگی شدید هشدارهای لازم برای تخلیه منازل پایین سد به هموطنان اعلام شد.

کولیوند گفت: در شهرهای بندرعباس، میناب و بشاگرد آبگرفتگی شدید گزارش شده است.

به گفته او، به برخی از مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان که آبگرفتگی داشت امدادرسانی‌های کاملی انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در شهرهای دیر، کنگان، جم و عسلویه در استان بوشهر و کنارک، چابهار در استان سیستان و بلوچستان به دلیل بارندگی شدید امدادرسانی صورت گرفت.

به گفته کولیوند، امدادرسانی به خودروهای گرفتار در جاده‌های کشور که درگیر سیل شده بودند صورت گرفت و در حال حاضر هیچ خودروی گرفتاری در جاده‌ها وجود ندارد.

در پی بارش برف و کولاک از ۳۰ آذر تا ۴ دی امسال به ۳۴ روستا و منطقه عشایرنشین و ٢ هزار ٦٥٩ نفر امدادرسانی و ۱۳۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. ۴۴ تیم شامل ۲۱۶ امدادگر، ۳۱ دستگاه چادر، ۲۱۶ تخته پتو، ۸۰ ست شست‌وشو، ۵۶۰ قوطی کنسروجات، ۴۰ کیلوگرم خرما، ۱۸۰ کیلوگرم برنج، ۱۴۴ کیلوگرم حبوبات و ۱۷۰ کیلوگرم قند و شکر میان حادثه‌دیدگان توزیع کردند.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار